Migrace z ESET 5 na ESET 6 - NE!

Zkoušel jsem migrovat z ESET 5 Remote Administrator na ESET 6 Remote Administrator. Problémy, problémy, problémy… Nedoporučuji vám to dělat! Pět dnů jsem se s tím crcal, abych zjistil, že to nemá cenu a vracím se k verzi 5.  Moje zkušenosti jsou následující :

  • Co se týče vlastní migrace – pokud máte Eset 5 na databázi MS Access, musíte ji nejprve převést do SQL databáze, pak vyexportujete data z Eset 5. Snad by to nebylo tak složité zvládnout to rovnou při instalaci…
  • Instalace je komplikovaná tím, že zvlášť se instaluje server a zvlášť proxy (ta ručně – je to Apache – navíc nefungovaly řádky v conf souboru pro výběr jen eset produktů). Navíc při instalaci mi nešlo instalovat do SQL Serveru 2012, musel jsem použít jejich vestavěný 2008. Mimochodem – databázi musíte mít již na serveru vytvořenou!
  • Instalace vyžaduje Java Runtime Environment!
  • Obrovská změna je v tom, že nyní používají Remote Agenta, který dělá prostředníka na daném klientovi mezi ním a serverem. Takže klientská aplikace se už neobrací přímo na server, ale na tohoto agenta a ten pak komunikuje se serverem.
  • Eset 6 používá port 443, takže pokud máte na serveru už nějaký web, který tento port používá máte problém.
  • Uživatelské rozhraní je zcela přepracováno ve stylu nového Office Admin Center, což by nevadilo, ale je to šílená klikačka, pokud něco chcete udělat, protože předělali princip fungování. Navíc je v něm pár nelogičností, jako například, že při vytváření úlohy instalace na klienta musíte vybrat balíček a teprve potom se vám vysvítí zaškrtávací box, kterým musíte schválit licenci – jenže ten box se rozsvítí celkem vysoko nad blokem výběru balíčku. Takže když jste moc dole, nevšimnete si ho a divíte se, že úloha neběží…
  • V přehledu počítačů mi ukazovala konzole něco jiného než v přehledech…. Klient mi hlásil aktualizovanou databázi, ale konzole ne…
  • Instalace agenta či klienta je neuvěřitelně pomalá – i když jsem zadal, že chci ihned, tak instalace se provedla až po několika hodinách! Na klientovi není vidět žádná Eset úloha, která by běžela. Chybu vám to nenahlásí.
  • Nejhorší však bylo, že na server jsem dal instalovat klienta, což trvalo několik hodin a nic, no a když jsem se zkusil přihlásit na server, tak se mi objevila černá obrazovka a server kleknul – musel jsem ho natvrdo vypnout, nešel restartovat.
  • Pro zálohování používáme Veeam a ten následně zpitoměl (jeden server mu vytuhnul při replikaci a ostatní byly zpomalené), takže jsem musel restartovat další servery.
  • Během dvou týdnů zvedli verzi z 6.1 na 6.3, což samo o sobě znamená, že je tam spousta problémů.
  • Podle mě to obrovsky zkomplikovali – licence jsou jinak, instalace je jinak, ovládání je jinak  - je to komplikovanější než verze 5. Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě.

Pokud můžete, zůstaňte ještě u pětkové verze. Ještě nikdy jsem nezažil něco takového a zažít už nechci – podle mě se jim to nepovedlo a to hodně. A pokud musíte přejít k šestkové verzi, tak si Eset 6 Remote Administrator nainstalujte na jiný server – budete mít jistotu návratu a stále čerstvé antivirové databáze na starých klientech než šestku zprovozníte. Ale třeba instalace a rozchození bude u vás bez problémů, je možné, že problémy mohl způsobit import starých dat z Eset 5 a pokud provedete čistou instalaci může být všechno v pořádku.